Lydighedstræning for hunde i alle aldre

alberteogfelix 300px

Vores fokus er sjov og udfordrende træning, så I får styr på den basale lydighed samt inspiration til nye og anderledes øvelser. Målet er et godt- og positiv samarbejde mellem dig og din hund.

Der er 5-6 hunde pr. træner.

Vores træning

Du er nøglen til, at din hund har det godt, er glad og trives. Derfor er hundetræning hos os egentlig førertræning. Vi vil gerne klæde dig på til en god hverdag for både dig og din hund.

Du lærer ikke alt på en times ugentlig træning og derfor anbefaler vi selvfølgelig, at du træner med din hund hjemme i mellem hver træningsgang - det skal ikke være én time ad gangen, men derimod små intervaller, f.eks. når I går tur, når maden står i ovnen, etc. Træn når du selv er glad og motiveret - det smitter af på din hund.

Din hund lærer bedst, når det er sjovt! Derfor er al træning hos os baseret på positive metoder, og vi bruger hverken skæld ud eller ordet "nej", når vi er på træningsbanen. Der er mulighed for at klikkertræne, hvis dette ønskes.

Hvor? Træningen foregår på Mariehøjcentret, 2840 Holte.

Hvem må træne hunden?

Børn på 11 år og opefter må gerne træne hunden efter aftale med trænerne, men der skal være en voksen tilstede, og barnet skal kunne styre hunden.

Vær opmærksom på at der kun må være én fører per træningstime!
Dvs. ingen byt undervejs, da det forvirrer hunden i forhold til, hvem den skal forholde sig til.

Teori

På vores teoriaften gennemgår vi træningen, vores træningsmetoder, forventningsafstemmer m.m. Teori foregår uden hund. Det er vigtigt at deltage i teorien for at få et tilfredsstillende udbytte af træningen. Obligatorisk for hvalpehold- og alle som ikke har trænet i Vedbæk Hundeklub før.

Se under hold for nærmere info om teori.

Forår 2024

Hvalpehold - tilmeldingen er lukket for denne gang, vi ses til efteråret.

Unghundehold_Tidlig - tilmeldingen er lukket for denne gang, vi ses til efteråret.

Unghundehold_Sen tilmeldingen er lukket for denne gang, vi ses til efteråret.

Øvet hold - tilmeldingen er lukket for denne gang, vi ses til efteråret.

Tilmelding til tirsdagsholdet er åben - frist for tilmelding er fredag d. 15. marts 2024.

Hvert hold har plads til maks. 12 hunde. Hunde som vi kender fra tidligere hold i Vedbæk Hundeklub har fortrinsret og derefter er det først til mølle.

(husk at tjekke spam-filter, hvis du ikke modtager mailen fra os efter tilmelding).

Vigtig information!

- Vedbæk hundeklub er en familiehundeklub i Rudersdal Kommune, hvor vi arbejder med moderne og bløde træningsmetoder. Træningen bygger på hverdagstræning og hyggeligt samvær med hunden.
- Al træning i Vedbæk Hundeklub foregår på en lukket bane (medmindre I høre andet).
- Forbudte racer og kombinationer af disse kan ikke træne i Vedbæk Hundeklub.

Vi glæder os til at se jer!