Workshop Hundesprog

Som noget nyt vil Vedbæk Hundeklub gerne
bydDSC_1167.jpge dig velkommen til vores workshop om nosework.

Til denne workshop kan du komme og prøve kræfter med hundesporten, nosework.

I nosework skal hunden bruge sin næse til at søge sig frem til en bestemt duft. At bruge sin næse er noget af det, der er det mest naturlige for hunden - og derfor kan alle deltage i denne workshop - uanset hundens race og alder. Det kræver ingen forkundskaber eller erfaring inden for nosework at deltage. Vi starter helt fra begyndelsen med at lære hunden at søge på kommando.

Når hunden bruger sin næse, bliver hunden træt på den gode måde! Derfor er nosework meget mere end en konkurrencesport - det kan også være kilden til at få en mere rolig og velafbalanceret hund.

I workshoppen starter vi med at søge på godbidder, så hunden lærer sin kommando for at søge. Derefter taler vi om "markering", og hvordan man ser på sin hund, at den har fundet, det den skal. Til sidst introducerer vi hunden til den første målduft; Lavendel.

Efter denne workshop vil du blive klar til at lave søgearbejde hjemme, og hvis du har mod på mere, så er du også klædt godt på til dette.

Hvor:
Rundt omkring på udendørsarealerne på Mariehøj Centeret. Vi mødes omme ved græsplænen (træningsbanen) - lad hundene blive i bilerne.

Hvornår:
Tirsdag d. 1. oktober og tirsdag d. 8. oktober 2024, kl. 17-19.

Antal kursister:
Max 8 kursister
Til den fælles teori vil alle kursister være samlet. Derefter deler vi op i to grupper af 4 med minimum en træner i hver gruppe.

Pris:
450 kr. + kontigent på 100 kr. hvis dette ikke allerede er betalt i forbindelse med tilmelding til et andet kursus.

Medbring:
- Godbidder og drikkelse til hunden.
- Hømhømposer, hvis uheldet skulle være ude.

VIGTIGT!
Din hund skal kunne sidde i bilen, da der kun er én kursist og hund på ad gangen - dette betyder også, at reaktive hunde kan deltage til denne workshop.

Tilmelding (åben)

Forsikring:
Alle hunde skal have en lovpligtig ansvarsforsikring med udvidet ansvarsdækning. De skal også have en lovpligtig vaccination.

Af hensyn til sikkerhed (sygdom og uheld) er vi forpligtet til at sikre, at disse ting er overholdt.
Deltagere som ikke kan dokumentere at disse forhold er i orden, har ikke adgang på træningspladsen. Er du i tvivl, bør du tjekke det med dit forsikringsselskab og din dyrlæge.
I tillæg til træningsafgiften nævnt ved de enkelte hold, skal der betales et halvårligt medlemskontingent gældende for alle hold.