Vedbæk Hundeklub tilbyder følgende Agilityhold

For at du kan træne agility med din hund skal den grundlæggende lydighed være på plads, og der skal være god kontakt mellem hund og fører. Din hund skal kunne indkald og blive ved dig, selvom du træner uden snor. Agility træningen foregår uden line. Din hund skal også være interesseret og synes, at det er skægt at lave aktivitet med dig.

Din hund skal være mindst 12 måneder for at træne agility, og føreren skal være mindst 13 år.

Agility er godt for den aktive hund, men er også for hunden, der ikke har mulighed for den store aktivitetet i dagligdagen, men har brug for et aktivt ugentligt "pust".

Alle agility hold starter sæsonen med obligatoriske hundemøder. Det gør vi, fordi hundene er løse mens vi stiller banen op og i pausen. I hundemødet bliver hundene introduceret langsomt til hinanden, så vi danner en midlertidig hundefolk på banen hver lørdag.

Agilitytræningen bliver afholdt på Mariehøj Centret, 2840 Holte.

• Begynder.
    Hundemøder første gang samt teoriaften er obligatoriske. På dette hold indlærer vi 8 ud af de 10 forhindringer. Vi starter med den grundlæggende teori på en hverdagsaften. Så fortsætter vi om lørdagen, hvor vi starter med obligatoriske hundemøder for både hund og fører, og derefter lærer I begyndelsen til shaping og grundlæggende handling. Forhindringsindlæring har 1. prioritet på dette hold.

• Letøvet.
    Hundemøder første gang er obligatorisk. På dette hold har vi fokus på den gode forhindrings- og modultræning. Vi indlærer vippe og 12-pindsslalom. Vi begynder også på avanceret handling og afstandstræning.

• Øvet.
    Hundemøder første gang er obligatorisk. Dette er holdet for de rutinerede Vedbæk Hundeklub hunde på agilitybanen, som gerne vil have det sjovt. Vi laver skiftvis moduler, forhindringstræning samt halve og hele baner. Vi arbejder med avanceret handling, hastighed og afstand.
    Du og din hund skal have deltaget i VH's agility Letøvet i 2-3 sæsoner for at blive optaget på dette øvet hold. Ring til Dorrit på 21 44 08 23, hvis du er i tvivl.

Vores træning.

Vedbæk hundeklub er en "familiehundeklub" i Rudersdal Kommune, hvor vi arbejder med moderne bløde træningsmetoder. Træningen bygger på hverdagstræning og hyggeligt samvær med hunden. Vi tilbyder kurser i Lydighed og Agility, begge dele på flere niveauer.

Kurserne har sæsonstart forår/ultimo februar og efterår/ ultimo august.

Generelt.

Al træning i Vedbæk Hundeklub foregår på lukkede baner.

Holdenes størrelse kan variere, men der vil være mindst to trænere på banen som har tid og mulighed for at give dig individuel råd og vejledning. Du kan træne med din hund hos Vedbæk Hundeklub uanset om du "blot" ønsker en glad familiehund, der kan de mest basale ting, eller om du ønsker at bruge mere af din fritid på at være sammen med din hun

Forbudte racer og kombinationer af disse kan ikke træne i Vedbæk Hundeklub.

Vi glæder os til at tage imod dig og din hund.

Medlemsinfo