Workshop Hundesprog

Som noget nyt vil Vedbæk Hundeklub gerne
bydDSC_1167.jpge dig velkommen til vores workshop om hundens sprog!

Med denne workshop bliver du klædt på til at forstå din hund bedre, både hunde imellem samt menneske og hund imellem. Hundens sprog er komplekst, men vi kan alle lære at læse det, ligesom med alle andre sprog.

På denne workshop vil du lære at aflæse din hund - ved du f.eks. hvad det betyder, når din hund slikker sig om munden, eller drejer sig rundt og vender siden til dig/en anden hund - alt dette kan du blive meget klogere på, på denne workshop.

Med andre ord vil vi gerne lære dig at læse, hvornår din hund har brug for en pause, hvornår den lægger op til leg, og hvornår den siger fra - så du kan hjælpe den, inden den evt. eskalerer og du ender i en uheldig situation.

Ved at lære at aflæse din hund hjælper du den til at få et bedre liv - du lærer at gribe ind/hjælpe den, når situationer blive for svære at håndtere positivt.

Hvor:
Indendørs i et lokale på Mariehøj Centeret (teoretiske del med oplæg og videovisning) samt udendørs på græsplænen bag Mariehøj Centeret (praktiske del, hvor jeres hunde skiftevis skal interegere med hinanden).

Hvornår:
Tirsdag d. 1. oktober og tirsdag d. 8. oktober 2024, kl. 17-18.30/19 (hver workshop varer 2x1,5-2 timer).

Indhold:
- Ca. 30 min teori (indendørs).
- Ca. 30 min. video (I sender videoer, der vil blive gennemgået til workshoppen med det formål at lære at læse og forstå hunden sprog).
- Ca. 30 min. observation af din hund/de andres kursisters hunde (udendørs på indhegnet træningsbane).

Antal kursister:
Max 10 kursister
Til den fælles teori vil alle kursister deltage, hver kursist skal i løbet af de 2 workshopsgange medbringe sin hund 1 gang (til den praktiske del). Inden opstart vil du få besked på, om du skal have din hund med d. 1. oktober eller 8. oktober 2024.

Pris:
450 kr. + kontigent på 100 kr. hvis dette ikke allerede er betalt i forbindelse med tilmelding til et andet kursus.

Medbring:
- Evt. papir og skriveredskaber, såfremt du ønsker at tage noter.

VIGTIGT!
Din hund skal kunne sidde i bilen, imens der er teori. Hunde må ikke medbringes indendøre på Mariehøj Centeret.

Tilmelding (åben)

Forsikring:
Alle hunde skal have en lovpligtig ansvarsforsikring med udvidet ansvarsdækning. De skal også have en lovpligtig vaccination.

Af hensyn til sikkerhed (sygdom og uheld) er vi forpligtet til at sikre, at disse ting er overholdt.
Deltagere som ikke kan dokumentere at disse forhold er i orden, har ikke adgang på træningspladsen. Er du i tvivl, bør du tjekke det med dit forsikringsselskab og din dyrlæge.
I tillæg til træningsafgiften nævnt ved de enkelte hold, skal der betales et halvårligt medlemskontingent gældende for alle hold.